Forex Trading Mäklare In The Filippinerna


Forex, CFD och Gold. Have en åsikt om US Dollar Trade it. Forex, CFDs och Gold. Forex, Spread Betting och CFDS. At FXCM strävar vi efter att ge dig den bästa handelsupplevelsen. Vi erbjuder tillgång till den globala valutahandeln , Med intuitiva plattformsmöjligheter, inklusive vår prisbelönta Trading Station Vi erbjuder också Forex-utbildning, så om du bara börjar komma i den spännande världen av Forex trading, eller om du bara vill skärpa de handelsverktyg du har utvecklat under åren, Vi är här för att hjälpa vårt kundservice team, en av de bästa inom branschen, finns tillgänglig 24 7, var du än befinner dig i världen. Ta reda på Logga in för ett gratis FXCM-praktikkonto, så att du kan testa plattformen och Uppleva några av de fördelar som vi ger till våra handlare När du är redo kan du öppna ett FXCM-konto med så lite som 50. Utveckling av forex CFD s på margin ger en hög risk och kanske inte är lämplig för alla investerare som du Kan hålla förluster som överstiger inlåning L Everage kan fungera mot dig. Var medveten om och förstå alla risker som är förknippade med marknaden och handel. Före handeln av produkter som erbjuds av Forex Capital Markets Limited inklusive alla EU-filialer, FXCM Australia Pty Limited, alla affiliates av tidigare nämnda företag eller andra företag inom FXCM-gruppen av företag gemensamt FXCM-koncernen, noggrant överväga din ekonomiska situation och erfarenhetsnivå Om du bestämmer dig för att handla produkter som erbjuds av FXCM Australia Pty Limited FXCM AU AFSL 309763 måste du läsa och förstå Financial Services Guide Produktinformation och affärsvillkor FXCM-koncernen kan tillhandahålla generell kommentar som inte är avsedd som investeringsrådgivning och får inte tolkas som sådan. Sök rådgivning från en separat finansiell rådgivare. FXCM-koncernen påtar inget ansvar för fel, felaktigheter eller utelämnanden garanterar inte att informationen är korrekt, fullständig, Text, grafik, länkar eller andra objekt som ingår i dessa material Läs Och förstå villkoren på FXCM-koncernens webbplatser innan vi tar ytterligare åtgärder. FXCM-koncernen har huvudkontor i 55 Water Street, 50: e våningen, New York, NY 10041 USA. Forex Capital Markets Limited FXCM LTD är auktoriserad och reglerad i Storbritannien Av Financial Conduct Authority Registreringsnummer 217689 Registrerad i England och Wales med Companies House företagsnummer 04072877 FXCM Australia Pty Limited FXCM AU är reglerad av Australian Securities and Investments Commission, AFSL 309763 FXCM AU ACN 121934432 FXCM Markets Limited FXCM Markets är ett verksamhetsdotterbolag Inom FXCM-koncernen är FXCM Markets inte reglerad och inte föremål för det tillsynsskydd som styr andra FXCM-koncernenheter, vilket inkluderar men är inte begränsat till Financial Conduct Authority och Australian Securities and Investments Commission FXCM Global Services, LLC är en operativ Dotterbolag inom FXCM-koncernen FXCM Global Services, LLC är inte reglerat och inte föremål för r Egulatorisk övervakning. Prestanda Prestanda Tidigare resultat är inte en indikator på framtida resultat. Copyright 2017 Forex Capital Markets Alla rättigheter reserverade.55 Vatten St 50: e våningen, New York, NY 10041 USA. Forex Broker Philippines. OptiLab Partners AB Fatburs Brunnsgata 31 118 28 Stockholm Sweden. Trading foreign exchange on margin har en hög risk och kan inte vara lämplig för alla investerare. Den höga hävstången kan fungera mot dig såväl som för dig Innan du bestämmer dig för att investera i utländsk valuta bör du noga överväga dina investeringsmål , Erfarenhetsnivå och riskappetit Ingen information eller åsikt på denna webbplats bör tas som en uppmaning eller ett erbjudande att köpa eller sälja någon valuta, eget kapital eller andra finansiella instrument eller tjänster. Tidigare resultat är ingen indikation eller garanti för framtida resultat. Vår juridiska ansvarsfriskrivning.2017 OptiLab Partners AB Alla rättigheter reserverade. Forex Trading in Philippines. Getting involverad i valutahandel online ca N faktiskt hjälp tjäna några alternativa intäkter Du måste alltid följa några av reglerna i ett försök att ha en trevlig åktur. Det är oberoende av din plats, som du kan vara i Filippinerna eller någonstans i världen. Din plats skulle inte göra Din trading erfarenhet bättre eller till och med lönsam. Första sak du bör tänka på är att få en tillförlitlig online-mäklare Mäklaren av ditt val skulle saddlas med ansvaret för att öppna ett online Forex trading konto för dig Förutom att vara fri från bedrägliga aktiviteter, din mäklare Valet borde vara anslutet till ett stort finansiellt institut Ett livligt exempel är FXOpen rykte om kompetens och en felfri affärsstil. Överallt gå över din mäklare s villkor och villkor när det gäller leveranser, överför avgifter, provisioner, närvaro av dolda avgifter och så vidare. Är viktigt att du checkar in i Filippinerna Centralbank för att se om din mäklare är behörig att göra affärer i landet. Det är viktigt att få en fot G på den här, så att du vet hur mycket pengar du kan kasta in på marknaden, dvs ditt handelskonto. Ja, många mäklare där ute tittar på olika investerares behov med avseende på sina investeringsgränser, men det slår slutligen ner till Investerare och vad han tycker är bekväm att placera i sitt handelskonto. Välj ett konto som definierar dina investeringsmål. I de flesta fall kan ett mini-konto gå så lite som 50, medan ett standardkonto skulle kräva minst 1 000 för individer i Filippinerna, jag Ll råd att du börjar med ett mikrokonto. Bara för att du äger ett handelskonto med en Forex-mäklare betyder det inte nödvändigtvis att du startar Forex trading i Filippinerna direkt Om du på något sätt inte har rätt forexutbildning, då skulle det Var klok för att du ska ta lite tid och lära dig För att få en bra start bör du gå tillbaka och studera historisk prissättning. Det här låter dig samla och analysera historiska trender. Detta skulle ge dig en in-de Pth överblick över det finansiella instrumentets trendmönster. När du framgångsrikt har slutfört din valutamarknadsanalys är det här en indikation på att du förmodligen är redo för marknaden. Du måste då få en mäklare, finansiera Forex-handelskonto och utföra En marknadsanalys Sätta alltid bakom dig själv om att Forex är en mycket dynamisk marknadsplats och ständig övning är avgörande, få ett Forex-demokonto hos FXOpen och testa dina färdigheter i Forex trading i Philippines. Posted 14 januari 2014.FXOpen Advantages. Smala spreadar som börjar från 0 pips på EUR USD. Attractive Forex bonusar på nya trading accounts. Minimum deposition för Forex micro accounts only 1. Minsta insättning för Forex standard konton endast 25.Minimum insättning för ECN STP konton bara 1000.PAMM konton för professionella Filippinerna Traders. SWAP-free konton för muslimer islamiska konton. Fria obegränsad Forex demo konton available. Margin hävstång från 1 1 upp till 1 500. Bäst i handelsvärlden MetaTr Ader 4 plattform. On pågående veckovisa och månatliga Forex trading tävlingar ForexCup Tournaments. Experienced och hjälpsam live support i Philippines. Forex Brokers. XE Markets Forex Broker Review. Trade inte bara Forex men också CFD s och Futures på världens ledande Forex Trading Plattform. De stöder MetaTrader 4, som är den bästa handelsplattformen idag. Handel FOREX, CFD s och Futures är ett stort plus eftersom du inte vinner mer konton på andra mäklarfirmor bara för att handla råvaror eller futures.30 Välkomstbonus. En ekonomisk incitament För att bli vår kund. Receive en 30 handelsbonus på din första insättning. Inga begränsningar till ditt ursprungliga insättningsbelopp. För alla kunder med MICRO STANDARD och EXECUTIVE accounts. Bonus tillgänglig för handel inom 24 timmar.10 lojalitetsbonus. Bigger kapital för potentiellt större Success. Receive en 10 trading bonus på varje enskild deposition. No begränsningar till dina insättningsbelopp. För alla kunder med MICRO STANDARD och EXECUTIVE accounts. Bonus tillgänglig för handel inom 24 timmar. Reklam med din dator, mobiltelefon eller surfplatta. Mycket flexibel och mobil om du planerar att handla medan du reser. Support är väldigt snabbt och tillmötesgående. Online video-utbildning. Mina kommentarer. Det enda problemet jag har hittills är med dess förmåga att Hantera snabba affärer Ibland går exekveringen lite och spridningen ökar från tid till annan Men det är acceptabelt när nyheterna bryter ut Hittills är jag glad med den här mäklaren och jag rekommenderar dem och klibbar dem på lång sikt. Bara på grund av att 30 välkomstbonus och 10 lojalitetsbonus Vilken typ av bonus som helst är väldigt viktigt för en framgångsrik valutahandling. Det är bra att pengarna läggs till din kapital. Uppdatera XE Markets är detsamma som. Du kanske också vill försöka Social Trading med eToro Om du Bara har Paypal som ett sätt att deponera. Jag m handel med Blackwell några månader nu så långt ok naman ung handel och återkallande Bakit po sila scam. Blackwell Global är mycket bra CS de kommer att ringa dig om du hade problem att sprida är OK men fortfarande l Ittle bit high jämför andra Market Maker Broker eftersom det är hur deras affärer tjänar deras representanter eller IBs också mycket transparent för att förklara spridningen och även risken snabb utförande i öppnande transaktionen utan kan vara mycket bättre i min synvinkel jämfört med andra mäklare Jag ger 4 stjärnor av 5 till denna mäklare Få rabatt från dina pengar Jag tror inte att du visste vad du pratar om. Läs mer om verksamheten innan du kommenterar eller gå med. Skulle inte skylla på företaget och dess tjänstemän om du i själva verket Är den som inte vet hur man handlar eller förmodligen du är bara en IB av konkurrent som inte kan erbjuda bättre service till marknaden Jag har varit handel med Blackwell Global sedan 2 år sedan och deponerade 20 000 sedan första gången jag träffade Företagets representant, även jag träffade Sherwin redan vid flera tillfällen och han är en väldigt smart och ödmjuk man som förstår djupt om verksamheten, de lovade mig aldrig för himmel och jord, de är mycket transparenta Ent för att förklara företagets risknivå och hur en STP-mäklare tjänar, varför spridningen är högre jämfört med andra marknadsmäklare och han rådde mig att inte gå in i verksamheten om jag inte är redo med risken. Ett annat faktum, Blackwell Global är det enda företaget som har skrivit överenskommelse med alla kunder och mycket strängt med överensstämmelsen. I en annan kommentar av ovanstående nämnde du att de är bedrägerier som gömmer sig bakom många licenser de förvärvade, jag undrar hur ett företag med flera utmärkelser kan vara Gömmer sig bakom många licenser eller överordnade reglerande organ som du måste vara riktigt klara på det här, var inte att vilseleda forumet med något som du inte känner till, vad du pratar om. En smart näringsidkare kommentarer smart. Hela någon som använder fxpro legit due visningar pls. Jag insåg att du verkligen kan minimera risken i handel För att göra det vill du öppna din position på valutapar som är korrelerade Om jag vill öppna en position på EURUSD kan du realizera E efter ett tag som du kanske har fel, en inställning som alltid är bra att ha. Having sa att du kanske vill titta på korrelationstabellen nedan. Som i september 2011. Om du vill hantera risken för EURUSD-handeln Du Kanske vill öppna en position på AUDUSD och andra korrelerade par. Hedging och Managing Risk. Lets säger att du går KORT EURUSD för att säkra den risken du behöver gå. LONG AUDUSD. LONG EURGBP. LONG GBPUSD. SHORT USDCAD. SHORT USDJPY. SHORT AUDUSD. SHORT EURGBP. SHORT GBPUSD. LONG USDCAD. LONG USDJPY. Doing denna strategi kan ge dig mindre risk för att en gång EURUSD kan gå neråt kan annan valuta gå uppåt så att risken minimeras Men det minimerar också belöningen Om du vill vara en våghals och Förstärka din vinst, du kan använda den här nedan. Dölj riskrisken. Din position SHORT EURUSD för att fördubbla risken du behöver gå. SORT AUDUSD. SHORT EURGBP. SHORT GBPUSD. LONG USDCAD. LONG USDJPY. LONG AUDUSD. LONG EURGBP. LONG GBPUSD. SHORT USDCAD. SHORT USDJPY. Känna vilken valuta som hänför sig till En annan ger dig fördelen att spela dina kort bra om du inte är säker. När du tänker på valutahandel och diagram, är det vad som händer, vad tidskartor du är i principerna fortfarande är samma. En 1 minut Diagrammet kommer att vara detsamma som det dagliga diagrammet Vad jag fick reda på förra veckan när jag försöker handla intradagskartan är att det inte alltid är fallet. Jag handlar framgångsrikt på dagliga diagram och jag älskar friheten det medför, för ibland gör jag inte Måste handla varje dag och jag får göra något annat Medan jag väntar på nästa ljusstav kommer det att ta en annan dag Det är därför som jag försökte handla på mindre tidsramar, fick jag aldrig någon vinst. Jag vet inte kanske det är bara jag Jag följer fortfarande mina regler men det faktum att intradaghandel är ett helt nytt odjur än de andra diagrammen, inser jag att om jag verkligen vill bli framgångsrik i detta måste jag behärska ett diagram åt gången. Många böcker hävdar att deras metod är bra På några kartor vet jag inte, kanske bara min strategi är n Ot det bra Det var därför jag köpte några böcker för läsning Jag ska posta några av de saker jag lärde mig och testade när jag slutade läsa boken. Att dra nytta av eurozonen skuldkrisen. Vet du vad som gör stora professionella pokerspelare bra. Deras penninghantering Anledningen till att det finns få stora pokerspelare och många människor som bara spelar med lycka är att stora pokerspelare vet hur man använder pengarhantering. De vet sannolikheten för varje kort de hanteras. De försöker inte driva sina Lycka till med ett dåligt kort hoppas att deras konkurrens är värre. I forex trading försöker du vänta på rätt ögonblick för att öppna position, snarare än att försöka lycka bara för att du vill öppna en position. De flesta valutahandlare har fallit för att de tenderar Till över handel De vill öppna en position bara för att öppna en position Detta är till nackdel för en bra handelsstrategi, oavsett vilken strategi det är. Money Management tror jag är den bästa delen och gör det mesta Del av en Forex Trading Strategy System för inmatning och utträde som fibonacci, teknisk analys och whatnot är bara den lilla delen En pokerspelare gör detsamma för att överleva bordet, han måste hantera pengarna om det kommer en tid när han lider konsekvent Förluster Trading är samma sätt, du måste överleva konsekventa förluster tills nästa stora trend kommer där du kan göra tillbaka dina förluster och sedan några. Idag gick jag förlorade en hel del i veckan på grund av några positiva nyheter om euroområdet och nyheter om USD och alla goda nyheter Jag var kort på EUR USD och det slog mig med förlust Men jag är fortfarande i det här spelet Och kommer förmodligen under lång tid Den här veckan har varit så känslomässig för mig Inte för att jag förlorade och jag känner mig emotionellt , Men för att jag aldrig har känt mig så bestämd som det känns som en brinnande passion inuti. Det här är exakt samma känsla som jag kände innan det är en brinnande passion att förändra. För att få de saker jag vill ha och att göra vad som helst för att få Det ser saker th När jag vill och vet att det inte finns någon chans att få det förrän jag byter mig, mina attityder eller vanor gör mig arg på ett bra sätt Gör mig längtan efter förändring Gör mig riskerar Gör mig levande. Jag vet att du förmodligen inte skulle förstå Vad jag pratar just nu Men för er som har gjort någonting i sitt liv på en tärningsrulle och riskerar allt bara för det ögonblicket, vet jag att du förstår att det är en bra känsla att riskera något och bli belönad. Det är en bra Känner sig för att driva något, oavsett hur omöjligt det kan tyckas, och bara njut av resan. För närvarande bor jag livet. Enkelt sagt tror jag att jag har hittat min avsikt och verkliga mål för de kommande 10 åren Och jag tackar Forex Trading för att få mig att inse allt det. Jag såg denna marknad på AUD USD-par och gjorde en kort post. Jag tror att det kommer att gå ner på grund av att momentumet i köptrycket nu har försvunnit. Jag är fortfarande inte säker på att jag inte har något att säkerhetskopiera Denna handel men instinkt jag kan skruva upp det här men åtminstone det S listade här och jag kan fortfarande gå tillbaka med alla valutahandlare som jag gjorde. Uppdaterad 10 feb 10 30. Möjligen, det är därför vi borde inte sätta känslor när handeln min handel är nu på -23 7 pips Jag kan fortfarande se att dess Gå ner nu kan också vara på handeln. Som jag handlar till 2013, insåg jag att min forex trading är långsamt att bli ett mer modent system som jag träffar andra handlare i forumet och som jag handlar till mitt 4 år, mitt system, Från en snabb och snabb handel till en mer mjuk långsam men lönsam och säker låter vi öppna en handel och titta på den nästa veckas handel. Det tycker jag är bättre än att drabbas av stressen för dagens handel. Men som jag inser Det här kanske jag också skickar mindre och mindre eftersom handeln inte har något att vara glada över när jag söker efter längre affärer, reser och söker efter meningen med livet och jag vill inte lämna bakom otaliga nybörjare som fortfarande snubblar i mörkret . Jag har tänkt på en medlemsklubb där jag kan lära dem online en på en eller en signaltjänst tha T Jag kunde kontakta dig om jag skulle ha en handel öppnad och stängd Min analys och åsikt och naturligtvis öppna frågor om hur jag handlar och min indikator, ichimoku Självklart vill jag inte ta betalt men jag tror det inte skulle vara möjligt som jag skulle Anställa människor för att utveckla ett sådant system och jag vill inte vara i den röda zonen eftersom jag inte vill använda pengarna för handel för det här. Vad tycker du om en signaltjänst eller en medlemsklubb eller båda Hur mycket är du villig att betala bekvämt betalning. Jag tror att 99 är motorvägsrörelse. Den senaste veckan har varit bra valutahandel inte så bra på lokala marknader och aktiemarknaden men Men det är en annan historia. Typ av praktiserat tålamod, inte bara i handel utan i allmänhet Du ser att i förra veckan hackades den här sidan och jag trodde att det var ett bra tillfälle att testa tålamod som jag aldrig panikade och bara lugnade mig själv att allt är okej. Nu kollar jag på det, det kände mig ganska bra fredag, jag fick en Chans att gå in i en handel som jag t Jag tyckte det var en bra tid i GBPJPY och USDJPY och jag kommer att granska dem idag. Det är en bra köpmöjlighet. Det verkar som om trenden har slutat för GBPJPY men det är inte så säkert. Även om det inte är slutet på trenden är det Fortfarande en liten risk att ta med stora belöningar Vi borde förvänta oss att priset går upp till 50 fib entrancement Om det inte går högt på torsdagen, kan vi kalla den här handeln ogiltig Ändå är jag i denna handel och riskbelöningsförhållandet är Bra så jag klarar mig Weekly är på en downtrend och Monthly har just nått ett stöd Den här veckan kommer att vara avgörande för att sluta den här månaden s pris. Verkar för mig att det redan ramlade rockbotten Så jag tar långa affärer från och med nu Minns Att använda stoppförluster så att du kan minska risken. Göra för 2011 25 000 nettovinst på 1 månad. Jag ska höja stekarna Mitt mål från september 2011 till september 2012 kommer att vara att tjäna 25 000 vinst i 1 månad JA En miljon pesos en månad jag LIKAN ATT SKICKA FÖR MÅNEN Att bryta ner betyder att jag borde tjäna på Minst 833 per dag. Hur ska man nå målet? Studera mer om pengarhantering. Risk mer och vara defensiv. Tänk alltid att jag kanske har fel i en viss handel. Göra mig att tänka defensivt snarare än offensiv och ta onödiga risker. Min risk för framgångsrika affärer Och minska risken för felaktiga affärer. Tänk alltid på utträdet mer än inträdet. Älsklingshantering, psykologi och utträdesstrategi. Huvudmål för 2010 GJUT D 5000 vinst per månad i Forex trading. Jag har redan ett handelsmål men bara för att göra det Tjänsteman skriver jag det på den här tidskriften så att jag kan komma tillbaka senare och se mina framsteg I år 2010 är mitt mål att nå 5000 per månad i vinst i forex trading. By slutet av 2010 borde jag tjäna minst 5000 per månad Bryt ner till dagar 5 000 20 250 Det är 250 per dag. Hur ska jag nå målet? Jag ska vara tålmodig. Kontakta bara längre diagram Dagligen Vecko Jag har haft mycket dålig erfarenhet av daghandel men har stor framgång med dagligen och veckovis så Jag kommer att hålla mig dagligen och veckovis för dig nu Ntil Jag är bekant med dagshandel på demokonto. Följ utvecklingen. Följ mitt system. Kom ihåg mig själv för att avstå från överträning. Mitt yttersta mål är att tjäna min första miljon dollar med forex Men det tar ett tag jag vet Bara att hålla en mer Nått mål för nu baserat på min erfarenhet. UPDATE per den 1 september 2011 Jag har nått mitt mål om 5.000 vinst på en månad. Det har varit en lång resa och jag var sen i ungefär ett år för att uppnå detta mål. Men det har varit en Mycket bra äventyr och en hel del inlärningskurva Först trodde jag att det var omöjligt och nu kan jag gå vidare till större saker. Större betyder större vinst. AUD CAD Daily Chart. En textbok ljusstake mönster spotted på AUD CAD En perfekt möjlighet skulle vara att vänta på Nästa ljus om det är ett tjurstearinljus, då är det en giltig signal. Om inte, då kan dess falska larmhanterare komma in på det här paret nu på långsidan. Jag har aldrig sett ett ljusstavsmönster så lätt som en dag som den här. Vem är ny på valutahandel eller personer som en Re aspirera att handla på Forex marknaden alltid baffles mig Du vet de typiska personer som har 9 timmars jobb måndag till fredag ​​och tycker att de själv kan behålla sig med sitt jobb och bli miljonär i forex trading. There är inget fel med detta tåg Av tanken och många har börjat med detta Men att tänka djupare om du ska dela din tid med valutahandling och ditt dagjobb, gör det inte bara ett halvt försök att börja med. Hälften försäkrar din handel Så du får ingenting gjort alls Jag m inte säga att du borde sluta jobbet för att göra forex Vad jag försöker införa till nya valutahandlare är öppet sinne och de verkliga förväntningarna i Forex trading Om du delar upp din Tid, jonglering handel och arbete, kommer du att uppnå självförsörjning i Forex trading mer än ett par tiotals år. Aldrig någonsin underskatta forex och säga att jag kan göra denna deltid och kanske en dag kommer jag bli rik C mon man, du är Tävlar mot De mest konkurrenskraftiga näringsidkare i världen som gör det här jobbet heltid med miljontals pengar beroende på dem Och att tro att du kommer att vara rik med halv rumpan är att försöka gå till månen med en cykel. Om du vill Lyckas i Forex trading, du borde vara konkurrenskraftig, ha fokus och aldrig underskatta marknaden. Du kan göra deltid arbeta deltid handel allt du vill, men ingenting kommer ut någonting bra om att vara en wishy washy son till en pistol. Post navigation. Populära inlägg. Forex Mäklare XE Markets - Forex Mäklare Review XE Markets Trade inte 73 kommentarer. Om Forex Filippinerna föddes när en ung affärsägare 39 kommentarer. Mitt Forex Trading Mål för 2011 25 000 Netto vinst i 1 månad Jag kommer att ra 25 kommentarer. Hur man handlar Forex Välkommen till Hur man handlar Forex Kurs På denna sida får du 19 kommentarer. Forex Trading Strategy Författaren är en rebell och en hel rumpa till auktoritet 15 kommentarer. Varför alla borde Trad Jag tar bort tid för valutahandling som jag Märker jag har varit 13 Kommentarer. Forex 101 Forex Basics - Så började jag äntligen göra ett inlägg om grunderna i f 13 commentsmunity för Traders II m skapa ett community för handlare och investerare A c 12 kommentarer. Vad är dina mål i Fo 180 pips på AUD USD När människor Frågar mig vad jag gör 11 kommentarer. QA Hur kommer du igång Jag idag är vilodag för mig och som jag väntar på några timmar 11 kommentarer. Hur handlar Forex. Recent Comments. Recent Posts. Forex och CFD s är leveraged produkter som Bära hög risk för ditt kapital och det är möjligt att förlora mer än din initiala investering. Levererad handel kanske inte är lämplig för alla investerare, så var god se till att du förstår de risker som är involverade och söka självständig rådgivning vid behov.

Comments

Popular Posts